fredag 15 augusti 2014

Vinn Zlatan

Vinnaren av Zlatan som pappfigur blev Björn Diedrichs. Hans motivering varför han ville vinna pappfiguren kan du läsa nedan. Grattis Björn och Isak!

Bästa tävlingsjury,

I våras fick jag en son. Han fick namnet Isak. Isak är nu snart fyra månader gammal.

Somliga skulle kanske hävda att det är för tidigt att avgöra, men jag tycker det är uppenbart att han är en stor fotbollstalang. Hans mor är dock tyska och tycker att han ska spela för Bayer Leverkusen och det tyska landslaget när han blir gammal nog. Jag tycker han ska spela för Giffarna, Hammarby IF och det svenska landslaget.

Isaks mor har stort inflytande över honom i de flesta frågor. Jag tror dock, att den glädje och inspiration som bara en uppväxt med papp-Zlatan vid ens sida kan ge, skulle kunna bli den tunga på vågen som gör, att han går sin gamle farsgubbe till mötes i denna fråga.

Därför hoppas jag ödmjukt att det blir jag, som vinner det generösa förstapriset i denna spännande tävling.

Bästa hälsningar,

Björn Diedrichs, fotbollsfarsa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar